Autor | Katarzyna Sokołowska |
---|---|
Tytuł | Społeczeństwo „płatków śniegu” – tendencja w kierunku unikalności przedstawiana w mediach brytyjskich na przykładzie reklamy |
Słowa kluczowe | ‘płatek śniegu’, generacja, społeczeństwo, wyjątkowość |
Strony | 413-427 |
Pełny tekst | |
Tom | 32 |
Społeczeństwo definiuje się jako grupę ludzi żyjących razem w zorganizowany sposób w mniej lub bardziej uporządkowanej społeczności, w której przestrzegane są reguły, ustanawiane i przestrzegane normy oraz przestrzegane są decyzje. Przez wiele pokoleń istniała ogólna tendencja do pozostawania w ustalonych granicach, takich jak kulturowe granice norm i zachowania akceptowanego w danym kraju; granice polityczne uwzględniające poglądy; oraz granice religijne określające, w co ludzie powinni wierzyć. Przestrzeganie tych ograniczeń było sposobem na życie. Jednak obecnie coraz częściej ludzie uznają swoje prawo do indywidualności i wyjątkowości, co więcej całe narody walczą o swoje prawo do niezależności. Bycie otwartym na różnorodność w każdym aspekcie życia stało się mottem współczesnego społeczeństwa. Jak wiele z tego można przypisać dzisiejszemu stereotypowi, który jest podsycany przez środki masowego przekazu, stereotypowi tak zwanego „społeczeństwa płatków śniegu”?