Autor | Beata Jędrzejczak • Seyyal Körpe Kemer |
---|---|
Tytuł | Kultura lokalna w nauczaniu języka polskiego jako obcego a nowoczesne narzędzia dydaktyczne (na podstawie internetowej gry o Gdańsku) |
Słowa kluczowe | język polski jako obcy, kultura lokalna, Gdańsk, nowoczesne narzędzia dydaktyczne, gra edukacyjna, rzeczywistość hybrydalna |
Strony | 339-353 |
Pełny tekst | |
Tom | 36 |
W artykule przedstawiono rozważania na temat miejsca kultury lokalnej w glottodydaktyce polonistycznej w kontekście nowoczesnych narzędzi nauczania języka polskiego jako obcego w epoce rewolucji językowej, wywołanej przez ekspansję mediów elektronicznych, oraz hybrydyzacji przestrzeni życia człowieka. Przykład działań dydaktycznych stanowi oparta na podejściu zadaniowym i strategii ludycznej internetowa gra Tropem nadbałtyckich tajemnic. Wykorzystano w niej elementy wirtualnego spaceru po Gdańsku, który umożliwia graczowi eksplorację przestrzeni miasta i tym samym daje mu poczucie realności bycia w innym miejscu niż to, które definiuje go w świecie realnym. Tego typu działania dydaktyczne są nie tylko sposobem na pokonywanie bariery fizycznej odległości miejsc, lecz także na przybliżenie kultur i „otwieranie lingwakultury”.