| Autor | Monika Łodej |
|---|---|
| Tytuł | Testowanie uczniów z dysleksją uczących się języka angielskiego jako obcego: podejścia do inkluzji w klasie szkolnej ze szczególnym uwzględnieniem polskiego kontekstu edukacyjnego |
| Słowa kluczowe | test, dysleksja, angielski jako język obcy, użyteczność, inkluzja |
| Strony | 323-342 |
| Pełny tekst | |
| Tom | 32 |
Dotychczasowe badania nad sposobami i procedurami testowania przyrostu wiedzy uczniów uczących się języka angielskiego jako obcego koncentrowały się na uczniach typowych raczej niż na uczniach o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Niniejsze badanie, poprzez analizę procedur i praktyk stosowanych przy testowaniu ucznia z dysleksją, stara się tę lukę zapełnić. Jest to pierwsze badanie podejmujące próbę analizy użyteczności testów przeznaczonych dla uczniów z dysleksją i ich wykorzystania przez polskich nauczycieli języka angielskiego. Analiza danych pokazuje, iż nauczyciele rozszerzają wykorzystanie takich testów o grupę uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jak i o uczniów bez specjalnych potrzeb. Równocześnie, użyteczność tych testów jest ograniczana z powodu braku spójnych regulacji dotyczących testowania języka angielskiego uczniów z dysleksją podczas sprawdzianów śródrocznych oraz na egzaminach końcowych.