INSTYTUT LITERATUROZNAWSTWA I JĘZYKOZNAWSTWA

Studia Filologiczne UJK

Philological Studies

ISSN 2300-5459 e-ISSN 2450-0380

 

Zaloguj

 

Autor Piotr Zbróg
Tytuł Wzorce językowe NLP w komunikowaniu między nauczycielem a uczniem
Słowa kluczowe programowanie neurolingwistyczne, strategie komunikacyjne, komunikacja w szkole
Strony 237-244
Pełny tekst
Tom 28

Streszczenie

W artykule omówiono dwie przykładowe strategie, wykorzystywane przez specjalistów od programowania neurolingwistycznego, możliwe do zastosowania przez nauczycieli w szkole. To pytania implikujące pozorny lub ograniczony oraz przeramowanie. Celem było pokazanie, że można poprawić jakość porozumiewania się między nauczycielem a uczniem poprzez wzbogacenie zasobu językowych wzorców w komunikacji. Są one nie tylko narzędziem pozwalającym wpływać na zachowania i postawy wychowanków, ale niejednokrotnie otwierają inną perspektywę patrzenie na relacje między głównymi podmiotami szkolnego dyskursu.