Autor | Tomasz Michaluk |
---|---|
Tytuł | Wartość i znaczenie cielesności w sporcie analogowym i grach wideo. Od Pistoriusa do Wiedźmina |
Słowa kluczowe | cielesność, niepełnosprawność, gry komputerowe, esport, Wiedźmin |
Strony | 343-352 |
Pełny tekst | |
Tom | 33 |
W sporcie od drugiej połowy XX wieku odzwierciedlają się istotne zmiany w kulturowym wartościowaniu i postrzeganiu ludzkiej cielesności. Zapoczątkowany w obszarze sportu przełom aksjologiczny jest obecnie zauważalny w dynamicznie rozwijającej się dziedzinie gier komputerowych, szczególnie z tzw. otwartymi światami. W artykule poddano wstępnej analizie dwa fenomeny, które o tym świadczą. Włączenie w obszar sportu olimpijskiego sportu osób niepełnosprawnych (przykład biegacza O. Pistoriusa) oraz możliwość wcielenia się w Geralta z Rivii, głównego bohatera gry The Witcher 3: Wild Hunt.