Ewelina Szymczak
Teologiczne i antropologiczne aspekty „Celu trojakiego pożyciu ludzkiemu” Mikołaja Dadziboga-Kostrowickiego (1647) |
|
Katarzyna Chrzęszczyk
Wizerunek Adama Mickiewicza we wspomnieniach Antoniego Edwarda Odyńca oraz korespondencji Stefana Garczyńskiego |
|
Anna Maria Grabińska
Martwi. „O ojcu i córce” Marii Komornickiej w duchu psychodynamicznym na podstawie teorii relacji z obiektem |
|
Irmina Fornalska
„Bóg przyznał się/że jest tylko człowiekiem” – niewiara w poezji Ewy Lipskiej |
|
Katarzyna Świercz
Szkoła i nauczyciele w twórczości Marty Fox. Wybrane przykłady |
|
Justyna Cerazy
Literatura wyczerpania? – współczesny autotematyzm na podstawie „Do szpiku kości” Krzysztofa Jaworskiego |
|
Mateusz Pustuła
Izraelskie „Kontury” – dynamika przemian |
|
Marcin Kozera
Humanistyka estetycznych pozorów a problem ciężaru Borgesowskiej „Biblioteki Babel” |
|
Emmanuella Robak
„Larwa” Johna Fowlesa oraz „Życie i myśli JW Pana Tristrama Shandy” Laurence’a Sterne’a: restytucja narracji autotelicznej w powieści angielskiej |
|
Agnieszka Elżbieta Majcher
Jak tłumaczyć poezję Vogonów z powieści „Autostopem przez galaktykę” Douglasa Adamsa? Konteksty, inspiracje, korespondencje |
|
Jacek Szlufik
Ponury czy wystawny? Petersburg biednych urzędników Dostojewskiego |
|
Mirosław Śmiłowski
Socjalno-etnograficzna i kulturowa charakterystyka tekstu jerozolimskiego w utworach Diny Rubiny „Oto idzie Mesjasz!” i „Jerozolimczycy” |
|
Olga Ziopaja
Dzieje tańca, muzyki i poezji w kontekście trójjedni – rola greckiej chorei w historii sztuki |
|
Sylwia Gawłowska
Piosenki o sprawach ostatecznych jako przestrzeń powstawania kiczu |
|
Robert Utkowski
Słowo w „nieliterackich” przekazach artystycznych. „Pole anielskich szeptów” Andrzeja Bednarczyka: poezja konkretna czy hipertekst? |
|